Brauciens uz Japānu

14/12/2017

Mūsu kluba trīs cilvēku komanda kluba prezidenta Vladimira Kindzuļa vadībā no šī gada 20. oktobra līdz 5. novembrim apmeklēja Japānu. Vizītes programma bija ļoti piesātināta.

20. oktobra rītā mēs piezemējāmies Osakas lidostā Kansai Internationāl. Mūs sagaidīja "Kobe city Kendo League" pārstāvis Junichi Hirata sensei, kurš aizveda mūs uz Kobi. Kobe, kas ir Rīgas sadraudzības pilsēta, bija mūsu Japānas apmeklējuma pirmais pieturas punkts.

Mēs izvietojāmies Hirata senseni mājā un trīs dienas nodzīvojām tur. Esam pateicīgi senseja dzīvesbiedrei Yoko Hirata par izrādīto viesmīlību un rūpēm. Pēc pusdienām notika pirmais treniņš Kobe city College of Technology, kurā Hirata sensejam pievienojās Nakagawa sensei, (Kendo 7 dan) un Yoshioka sensei (Kendo 7 dan). Šajā pašā vietā Vladimirs Kindzulis Fukagawa sensei, Kyudo 7 dan, vadībā nodarbojās ar Kjudo.

21. oktobrī mēs apmeklējām Kendo ekipējuma veikalu „Maruyama budougu-ten”, kurā varējām papildināt savu inventāru, kā arī saņēmām kā dāvanu no "Kobe city Kendo Laeague" šinajus. Pēc tam - Minatogawa-shrine apmeklējums. Diena beidzās ar treniņu Kobe City Central Gymnasium. Iesākumā Iaido treniņš, kuru mums vadīja Oshita sensei (Iaido 8 dan) un Yoshioka sensei (Iaido 5 dan). Šim treniņam sekoja Kendo treniņš, kurā mums bija lieliska iespēja pamācīties un papraktizēties ar Komori sensei (Kendo 8 dan), Nishida sensei (Kendo 7 dan), Fujii sensei (Kendo 7 dan), Nakano sensei (Kendo 7 dan), Uotani sensei (Kendo 7 dan), Yoneda sensei (Kendo 7 dan), Kataoka sensei (Kendo 7 dan), Kobayashi sensei (Kendo 7 dan), Nishikawa sensei (Kendo 7dan), Fujita sensei (Kendo 6 dan), Ichikawa sensei (Kendo 6 dan), Yoshioka sensei (Kendo 6 dan).

22. oktobra rītā mums bija tikšanās ar Mr. Yada, Mayor of Kobe city.

Visu pārējo dienas daļu mēs pavadījām Kioto, kur apskatījām:
Kinkaku temple (slavens ar savu Zelta paviljonu);
Dinkaku temple (slavens ar savu Sudraba paviljonu);
Kiyomizu Dera temple (slavens ar savu uz pāļiem balstīto platformu);

23. oktobra rītā notika Kendo treniņš Kobe city College of Technology. Pēc tā pārcēlāmies no Hirata senseni viesmīlīgās mājas uz "Kobe Porttower Hotel", kurā nodzīvojām nākamās divas dienas un tam bija lielas priekšrocības pilsētas apskatei.

24. oktobra rītā mums bija iespēja piedalīties Ji-keiko Oji Gymnasium, vienā no galvenajiem Hyogo prefektūras treniņa centriem, papraktizēties ar daudziem sensejiem – 8 dana īpašniekiem. Pēc nodarbības turpinājām iepazīties ar Kobi, bet vakarā notika Farewell Party restorānā "New Munchen Kobe".

25. oktobra rītā mēs pametam viesmīlīgo Kobi un braucam uz Osaku, kur mums ir tikšanās ar Mr. Togo, Honorary Consul of the Republic of Latvia in Osaka. Tālāk no Osakas mēs ar ātrgaitas vilcienu Shinkansen caur Tokiju dodamies uz ziemeļiem uz Sendai. Vakarā ierodamies Sendai, kur mūs sagaida Kon-sensei (Tankendo 7 dan). Galvenais mūsu Sendai apmeklējuma mērķis bija Tankendo treniņi, tā kā, pamatojoties uz vienošanos ar All Japan Jukendo federation, bija ieplānots, ka Vladimirs Kindzulis piedalīsies Tankendo gradācijā.

26. oktobrī agri no rīta Kon-sensei un Ootomo-sensei vadībā notika Kendo treniņš (ji-keiko) ar Tohoku Senior High School skolniekiem. Pēc tam sākās Tankendo treniņi Tohoku Fukushi University. Treniņus vadīja Kon-sensei un Takahashi-sensei. Treniņu pārtraukumā mums bija ekskursija uz lielāko Japānas viskija ražošanas uzņēmumu "Nikka Whisky".

27. oktobra rītā turpinājās Tankendo treniņi. Pēc pusdienām norisinājās Tankendo gradācija, kuru vadīja Seki-sensei (Jukendo 8 dan, Tankendo 8 dan), Miyagi prefecture Jukendo federation prezidents un izpilddirektors. Uz Tankendo 3 dan to kārtoja Naoki Ishihara, All Japan Student Tankendo championship, West uzvarētājs un Vladimirs Kindzulis, asistēja Takahashi-sensei. Pēc gradācijas tika paziņots, ka visi pretendenti to ir veiksmīgi nokārtojuši, kas nozīmē, ka Vladimirs Kindzulis ir kļuvis par Tankendo 3 dan īpašnieku.

Vakarā notika sertifikātu pasniegšanas ceremonija, kurā Seki-sensei pasniedza Naoki Ishihara un Vladimiram Kindzulim sertifikātus, kas apliecina gradācijas rezultātus.

28. oktobra rītā mēs devāmies uz Jamagatu, kur mūs sagaidīja Takeda-sensei (kendo 7 dan). Pēcpusdienā Takeda-sensei uzaicināja mūs pie sevis mājās, kur pacienāja ar vakariņām. Pateicamies senseja dzīvesbiedrei Tomoko Takeda.

29. oktobra rītā kopā ar Takeda-sensei mēs devāmies uz treniņu, kura laikā varējām papraktizēties

Shi han mato Kyudo (šaušana ar īso Yumi);
Fukiya (šaušana ar pūšamo caurulīti) un
Shuriken (Shin Getsu Ryu) (lielām naglām līdzīgu priekšmetu mešana).

Pēc pusdienām mēs devāmies uz budistu templi Yamadera, kas izvietots augstu kalnos. Atgriezušies, devāmies uz Kendo treniņu Yamagata University, kuru vadīja Takeda-sensei. Pēc treniņa notika saviesīgs pasākums, kurā mums pievienojās Harada-sensei (iaido 8 dan, kendo 7 dan) un Matsui-sensei (Naginata Renshi).

30. oktobra rītā mēs kopā ar Takeda senseni devāmies uz Nishikawa, kas atrodas netālu no Jamagatas. Apmeklējām Gassan kalnu, kura augstums ir nedaudz mazāks par 2000 metriem, un apskatījām augstāko Japānas strūklaku, kas ierīkota uz Mogami River Dam. Pēc tam iegriezāmies vietējās sakē rūpnīcas muzejā.

Vakarā notika Kendo treniņš, kurā mums pievienojās Nishikawa pilsētas Kendo federācijas kendokas sava prezidenta Ooe senseni (kendo 7 dan) vadībā.

31. oktobrī mēs ar ātrvilcienu Shinkansen devāmies uz Tokiju. Pēcpusdienu mēs veltījām pilsētas apskatei.

1. novembra rītā notika tikšanās ar Mr. Shuji Fukumoto, Director, International Kendo federation un Mr. Ari Kurose, Assistant Secretary General, International Kendo federation. Pēc pusdienām mēs tikāmies ar Dr. Humitake Seki (The 19th Headmaster of Kashima-Shinryu), kurš novadīja mums ekskursiju pa Tokiju.

Vispirms mēs apmeklējām Sv. Nikolaja pareizticīgo baznīcu. Pēc tam Yushima-seido templi, veltīts Konfūcijam, augstākā mācību institūcija Tokugawa šogunāta laikā. Pēc tam apskatījām Tokijas universitāti, kā arī universitātes dodzjo. Tad, caur Akihabaras elektronikas rajonu, devāmies uz Asakusa templi un tā tuvumā esošo zobenu veikalu, kura saimnieks Mr. Masakichi Shimizu ne tikai parādīja mums savu japānu auksto ieroču kolekciju, bet atļāva tai arī pieskarties. Mums tika dota unikāla iespēja paturēt rokās japāņu zobenu labākos paraugus, bet īpaši gribētos pieminēt vienu no tiem - Masamune-sword.

Vakarā Seki-sensei uzaicināja mūs uz vakariņām itāļu restorānā.

2. novembra rītā kopā ar Seki-sensei mēs braucām uz Kašimu, kur Kashima Grand Shrine notika visapbrīnojamākā tikšanās visa Japānas apmeklējuma laikā un, proti, ar Mr. Kashima (the chief priest of Kashima Grand Shrine), kā arī norisinājās OHARAI cerimonija (the ceremony of welcome to the shrine) tempļa centrālajā celtnē. Šī brauciena laikā iznāca paturēt rokās daudzus slavenus japāņu zobenus, bet pats ievērojamākais ir zobens "Futsunomitama no tsurugi", kas atrodas Kashima Grand Shrine un ir viens no trim „Nacionālajiem Dārgumiem”. Tas ir vissenākais un garākais taisnais zobens Japānā. Tā asmens garums ir 223,5 cm, bet kopējais garums – 271 cm. Pēc tempļa apmeklējuma mēs devāmies uz Cukubu.

3. novembrī agri no rīta mēs no Cukubas atkal devāmies uz Tokiju, lai noskatītos "The 58th All Japan Kendo Championship", kas norisinājās Nippon Budokan. Un kļuvām par lieciniekiem policista no Kanagavas Takanabe Susumu uzvarai.

4. novembra pēcpusdienā mēs piedalījāmies Kendo treniņā Tsukuba University.

5. novembrī agri no rīta izbraucām no Cukubas uz Naritas lidostu un tās pašas dienas pēcpusdienā ielidojām Rīgā.

Sīkāka informācija un video tiks izvietoti:

DSC04748.JPGDSC04762.JPGDSC04763.JPGDSC04764.JPGDSC04754.JPGDSC04759.JPGDSC04761.JPGDSC04765.JPG